101-راهکار-آموزش زبان انگلیسی-دکتر عطایی

 

۱۰۱ روش برای شروع یادگیری زبان انگلیسی

قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی:

“دکتر عطایی ” : شاید شما از جمله افرادی باشید که به این مسئله اعتقاد دارند که آموختن زبان دیگری جز زبان مادری کار بسیار دشواری است، یا اعتقاد شما بر این است که زبان انگلیسی بسیار فرار است و در حافظه نمی ماند و یا از جمله کسانی هستید که علی رقم رفتن به کلاس های مختلف با وجود صرف هزینه و وقت هنوز به نتیجه دلخواه نرسیدند؟
تا بحال این سوال را از خود پرسیده اید که شاید راهی که برای یادگرفتن زبان انگلیسی انتخاب کرده اید اشتباه است؟ اصلا انگلیسی را چطور زبانی میبینید ؟

ما برای شما ۱۰۱ راه برای تمرین و یادگیری بهتر زبان انگلیسی آماده کرده ایم امیدواریم مورد قبول شما باشد.

در مقالات علمی آکادمی پویاروشان میتوانید نقش استاد و نقش زبان آموز را در آموزش زبان انگلیسی بخوانید.

۱۰۱ پیشنهاد برای آسان شدن آموزش زبان انگلیسی:

۱- از اشتباه کردن نترسید، اعتماد به نفس داشته باشید. شما می توانید با شنیدن اشتباهات خود آن ها را برطرف کنید.

۲- خود را در محیطی کاملا انگلیسی قرار دهید که در آن شما می توانید به صورت انفعالی به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید بهترین راه آموزش زبان انگلیسی ، صحبت کردن به انگلیسی است.

۳- هر روز تمرین کنید، برنامه آموزشی و ساعت مطالعه برای خود تعیین کنید؛ تمام تلاش خود را بکنید که آن پایبند بمانید.

۴- در مورد مطالعه و یادگیری خود، به خانواده و یا دوستان اطلاع دهید. با این کار آن ها صورت کم کاری در امر آموزش زبان انگلیسی به شما فشار میاورند.

۵- به بهبود مهارت های چهارگانه خود بپردازید : گوش کردن ، صحبت کردن ، خواندن و نوشتن. برای ارزیابی گرامر خود می توانید در اینجا کلیک کنید.

۶- یک دفتر یادداشت از کلمات جدیدی که فرا می گیرید تهیه کنید و سعی کنید آن ها را در جمله های خود به کار ببرید. برای دیدن کلمات کاربردی زبان انگلیسی در اینجا کلیک کنید.

۷- در صورت امکان هر روز به سایت pouyaraveshan.com سر بزنید و به تمرین و آموختن یک درس بپردازید.

۸- تهیه و دسته بندی لیستی از کلمات، برای یادگیری کوتاه مدت موثر است؛ زیرا افراد اغلب مطالب را برای امتحان حفظ می کنند.

۹- از ساعت بدن خود تبعیت کنید. اگر فردی سحرخیز نیستید مطالعه خود را به بعدازظهر موکول کنید.

۱۰- برای به یادآوردن سریع یک کلمه می توانید به جمله مثال، با استفاده از آن کلمه فکر کنید تا خود آن کلمه، شما میتوانید لیستی از پرکاردبردترین اصطلاحات زبان انگلیسی و ضرب المثل های زبان انگلیسی همراه با جمله های مثال را اینجا ببینید.

۱۱- برای امتحان خود برنامه ریزی کنید؛ خواهید دید که بیشتر کار می کنید.

۱۲- فقط برای امتحان و گرفتن یک نمره زبان انگلیسی را یاد نگرید. به این فکر کنید بعد از آموزش زبان انگلیسی چه کارهایی می توانید بکنید؟ کیفیت زندگی شما چه تغییری می کند؟

زبان انگلیسی - دکتر عطایی - آموزش زبان - 101 راهگار برای یادگیری زبان انگلیسی

۱۳- یک هدف بلند مدت برای خود بگذارید، و برای تحقق این هدف تلاش کنید.

۱۴- اهداف کوتاه مدتی برای خود در نظر بگیرید، بعد از رسیدن به این اهداف به خود پاداش دهید.

۱۵- با این بینش شروع به یادگیری کنید که خودتان می خواهید نه اینکه باید یاد بگیرید، اینطوری بیشتر یاد میگیرید چون خود شما خواستید که یاد بگیرید.

۱۶- متد های آموزشی که قبلا گذرانده اید را بررسی کنید ببینید کدام کاربردی تر و برای شما بهتر بوده است و بر همان اساس جلو بروید.

۱۷- به چه روشی بهتر یاد میگیرید، حفظ میکند، یادداشت برمیدارید، صحبت میکنید وغیره بعد از آن ببینید به چه روشی بهتر مطالعه میکنید انفرادی و یا اینکه مطالعه گروهی را ترجیح میدهید.

۱۸- کمک بگیرید! اگر چیزی را متوجه نمی شوید از دوستان ، همکلاسی ها و یا معلم خود درمیان بگذارید.

۱۹- تکرار، تکرار و تکرار کنید سعی کنید که مطالبی که در گذشته آموخته اید مدام رجوع کنید.

۲۰- مطالعه خود را در بخش های نیم ساعته قرار دهید و زمان بین آن ها را استراحت کنید.

۲۱- عجله نداشته باشید که به سطح بالاتری بروید، در همان سطحی که الان هستید تمرکز کنید.

۲۲- بهتر است از دیسک های فشرده و یا فایل ویدیویی استفاده کنید چرا که شاید بعدا دوباره لازم باشد به آن دسترسی داشته باشید، در تماشای تلویزیون این اتفاق نمی افتد و دیگر به اطلاعاتی که اولین بار تماشا کردید دیگر دسترسی ندارید.

شما می توانید با تهیه پکیج های آکادمی پویاروشان در هر جایی که باشید به آموزش زبان انگلیسی بپردازید. برای مشاهده پکیج ها اینجا کلیک کنید.

۲۳- تماشا کردن برنامه های انگلیسی زبان در تلویزیون برای سطوح بالا بسیار مفید است چرا که باعث می شود مطالب را فقط یکبار بشنوند و با لهجه های مختلف انگلیسی آشنا بشوند.

۲۴- ار کتاب های درجه بندی شده استفاده کنید این کتاب ها برای سطوح مختلف نوشته شده است، یک رمان کامل بخوانید، از پس این کار برخواهید آمد و حس خوبی به شما می دهد.

۲۵- کتاب های کودکان بسیار ساده هستند و جایگزین مناسبی برای کتاب های درجه بندی شده هستند.

۲۶- روزنامه ها جای مناسبی برای پیدا کردن ساختارها هستند؛ مقالات را بخوانید و ببینید می توانید چیزی از جمله ها و کلمات موجود چیزی را درک کنید.

۲۷- اول یک درک کلی از متن پیدا کنید، دوباره برگردید و کلمات جدید را پیدا کنید؛ نگران ندانستن معنی کلمات جدید نباشید.

۲۸- اگر معنی کلمه ای را در جمله نمیدانستید کافی است به کلمات قبل و بعد آن نگاهی بندازید، سعی کنید از مفهوم جمله معنی کلمه را حدس بزنید.

۲۹- کلمات ریشه ای را یاد بگیرید تا بتوانید به کمک آن معنی کلمات را حدس بزنید. برای دسترسی به کتابخانه ای از واژگان پر کاربرد زبان انگلیسی در اینجا کلیک کنید.

۳۰- زمانی که با یک کلمه جدید آشنا می شوید به اشکال دیگر آن هم فکر کنید: 

(Beautiful (adjective), beauty (noun), beautifully (adverb.

۳۱- پیشوندها (-dis-, un-, re) و پسوندها  (ly, -ment, -ful-) را فرا بگیرید این ها به شما کمک میکنند دایره لغات خود را افزایش دهید. برای آشنا شدن و آموختن پیشوندها و پسوندها در اینجا کلیک کنید.

۳۲- زبان انگلیسی برخلاف زبان هایی مثل فرانسه یا ژاپنی از مکانیزمی به اسم “ استرس ” استفاده می کند، در کلمات جدید سیلاب ها را بشمارید، و ببینید استرس در کجای کلمه قرار دارد. دقت داشته باشید کلمات همیشه یک استرس دارند. در خصوص فعل های دو سیلابی ، استرس در بخش دوم است و در مورد اسم ها و صفت های سیلاب پذیر استرس در بخش اول آن ها وجود دارد. به مثال های زیر توجه کنید:

 (beGIN (verb)   ,    TEAcher (nouns)   ,   HAPpy (adjectives

۳۳- هر زمان که توانستید از زبان انگلیسی استفاده کنید. به همین راحتی !

۳۴- زبان خود را به انگلیسی یا به عکس ترجمه نکنید، سعی خود را بکنید به انگلیسی فکر کنید. با این کار میتوان الگو های بهتری تشکیل دهید. با خود صحبت کنید، اما نه در اتوبوس ! در صورت شاید مردم فکر کنند شما دیوانه شده اید ! شما میتوانید با شرکت در دوره ها و یا استفاده از پکیج های آکادمی پویاروشان، به این مهم برسید.

۳۵- با خواندن کتاب شما نمیتوانید، انگلیسی صحبت کنید؛ مانند رانندگی با ماشین، شما برای یادگیری احتیاج به انجام کار و تمرین دارید.

۳۶- طبیعی ترین روش یادگیری الگوها و ساختارهای دستور زبانی (گرامر) ، صحبت کردن است. شما می توانید با کلید در اینجا از کتابخانه بزرگ گرام آکادمی پویاروشان استفاده کنید.

۳۷- یک دفتر و یا حتی یک مجله به زبان انگلیسی به همراه داشته باشید؛ سعی در نوشتن داشته باشید، یا روزی چند جمله شروع کنید. 

۳۸- چرا یک وبلاگ به زبان انگلیسی راه اندازی نکنید و نوشته های خود را با جهان به اشتراک نگذارید؟

۳۹- برای تبدیل شدن به یک نویسنده خوب، ایده ها و افکار خود را بدون در نظر گرفتن غلط نوشتن و رعایت نکردن قواعد دستور زبان (گرامر) بنویسید. فقط به الگو ها فکر کنید، سپس آن را تصحیح کنید و بخوانید یا به شخص دیگری دهید تا او بخواند. برای یک نگارش درست می توانید از اینجا به آموزش های نگارش آکادمی پویاروشان دسترسی داشته باشید.

۴۰- به علائم و نشانه های نوشتاری دقت کنید، شما میتوانید با استفاده از آن ها معنی جملات تغییر دهید به دو جمله زیر دقت کنید: برای یادگیری یک نگارش درست در اینجا کلیک کنید.

A woman without her man is nothing

یک خانوم بدون مردش هیچ چیز نیست.

A woman: without her, man is nothing

یک خانوم : بدون اون ، مردِ هیچ چیز نیست.

۴۱- قبلت را باز کن، به دنیا صدایی زیبا نشان دهید. آواز انگلیسی یاد بگیرید و بخوانید؛ اگر امکانش است از کاراکوئه استفاده کنید.( وسیله ای سرگرم کننده برای کمک کردن به آواز خواندن افراد مبتدی است؛ که شامل یک صفحه نمایشگر و میکروفون است، متن اشعار و ترانه ها روی آن نمایش داده می شوند.) می توانید مقاله های ترجمه شده توسط آکادمی پویاروشان در خصوص ملودی-آهنگ و همچنین تاثیر آن بر کلام  را در سایت پویاروشان مطابعه کنید.

۴۲- اگر کسی نیست که با آن به زبان انگلیسی صحبت کنید، بهترین گزینه شما استفاده از فروم ها و شبکه های اجتماعی است.

۴۳- از دیسک های فشرده آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید. خوب گوش کنید و تکرار کنید؛ به ریتم و آهنگ کلمات فکر کنید. برای استفاده از پکیج های آموزش زبان انگلیسی پویاروشان در اینجا کلیک کنید.

۴۴- به رادیو های انگلیسی زبان گوش دهید. حتی اگر چیز زیادی از آن درک نمی کنید، این کار باعث تقویت گوش شما می شود.

۴۵- هم زمان با لوح های فشرده تکرار کنید، این کار باعث تقویت لحن، تلفظ و ریتم صحبت کردن شما می شود. 

۴۶- دیکته، به لوح های فشرده و یا یک دوست گوش دهید. سعی کنید شنیده های خود را یادداشت کنید.

۴۷- هیچ کس، علاقه ای به گوش دادند صدای خودش ندارد، اما شجاعت داشته باشید صدای خود را  ضبط کنید و گوش دهید، به لهجه و تلفظ خود دقت کنید. این کار باعث می شود تا اشکالات خود را بیابید.

۴۸- اگر صدای خود را ضبط می کنید، آن را به استاد زبان خود نشان دهید؛ این روش مفیدی برای کار روی لهجه و تلفظ است.

۴۹- از لغت نامه های (دیکشنری) انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید، تا بتوانید به انگلیسی فکر کنید و آن را ترجمه نکنید.

۵۰- اگر استفاده از لغت نامه های انگلیسی به انگلیسی شما را می ترساند، همان طور که قبلا بیان شد لغت نامه های درجه بندی شده متناسب به سطح خود تهیه کنید.

۵۱- بیش از اندازه به لغت نامه ها وابسته نباشید، لغت نامه ها قرار است کمک شما باشند نه اینکه استاد اصلی شما، همانطور که قبل تر گفته شده تلاش خود را برای حدس زدن معنی کلمات در جمله بکنید.

۵۲- زود تسلیم نشوید، صبور باشید، شاید فکر کنید سرعت یادگیری شما پایین است. نگران این موضوع نباشید، به آن نقطه که انتظار دارید به زودی خواهید رسید.

۵۳- از اینکه دارید چیزهای جدیدی یاد می گیرید خوشحال باشید و لذت ببرید.

۵۴- اگر در هنگام صحبت کردن دچار استرس می شوید، کافی است قبل از صحبت کردن دو نفس عمیق بکشید وقتی احساس راحتی داشته باشید، راحتتر می توانید حرف بزنید. شما میتوانید از دوره های مکالمه روزمره زبان انگلیسی و یا پکیج ها مکالمات زبان انگلیسی آکادمی پویا روشان استفاده کنید.

۵۵- با نگاه کردن به کتاب ها و لوح های فشرده گذشته خود، خواهید دید به چه میزان مطالب برای شما آسان شده است. تبریک سطح شما در حال پیشرفت است. برای خرید کتاب ها و پکیج های آکادمی پویاروشلان در اینجا کلیک کنید.

۵۶- با بهانه هایی مثل “سن من کمه” و یا “از سن من گذشته” برای آموزش زبان انگلیسی خود را گول نزنید و وقت را تلف نکنید. شما میتوانید در هر سن و سطحی که هستید در دوره مد نظر خود (مکالمات روزمره ، دوره پیشرفته و دوره تخصصی) در آکادمی پویاروشان ثبت نام کنید.

۵۷- پشت گوش انداختن باعث می شود شما از موفقیت باز بمانید، این خیلی مهم است که شما خود را مورد بررسی قرار داده تا بفهمید این پشت گوش انداختن برای فرار از درس خواندن است و یا یک عادت بد، تا بتوانید برای این مسئله راه حل پیدا کنید.

۵۸- اگر نتایجی که می خواستید را بدست نیاوردید، به این معنی نیست در آموزش زبان انگلیسی ضعیف هستید. به این دلیل است که هنوز الگو و ساختاری برای یادگیری خود پیدا نکرده اید.

۵۹- از منابعی استفاده کنید که با سطح شما هم خوانی دارد. از تمرینات سخت و دشوار یا بیش از اندازه ساده اجتناب کنید، تمرینات باید برای شما چالش ایجاد کنند نه آنکه شما را نامید کنند.

۶۰- نگران لهجه خود نباشید؛ این بخشی از فرهنگ شماست انگلیسی های بومی از شنیدن انگلیسی به لهجه های دیگر لذت می برند.

۶۱- زبان انگلیسی ،گویش های متفاوتی دارند: انگلیسی، امریکایی، کانادایی، امریکای جنوبی و غیره این به معنی نادرست و یا ناکامل بودن یکی از سایرین نیست؛ انگلیسی، انگلیسی است.

۶۲- از تفاوت انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی امریکایی اطلاع داشته باشید به مثال زیر دقت کنید:

(Elevator (US) / Lift (British.

۶۳- کارت های نکته را به همراه خود داشته باشید، وقتی به کلمه جدیدی برخورد کردید در آن یادداشت کنید. در وقت های آزاد آن ها را بیرون بکشید و نگاهی به آن ها بندازید.

۶۴- از یادداشت های کوچک استفاده کنید، میتوانید آن ها را در همه جای خانه خود بچسبانید.

۶۵-  افعال عبارتی (phrasal verbs / افعال دو قسمتی) تعداد زیادی در انگلیسی وجود دارند و بسیار پرکاربرد، هر چه بیشتر بر روی معنی این افعال متمکز شوید می توانید با برخورد با کلمات جدید حدس های بیشتری بزنید، فقط کافی است الگو های آن ها را پیدا کنید.

۶۶- به حس ششم خود اعتماد کنید و به جلو بروید، وقتی اولین حدس شما درست باشد شگفت زده خواهید شد.

آکادمی پویاروشان - دکتر عطایی - آموزش زبان - زبان انگلیسی - 101 راه۶۷- افکار خود را متمرکز کنید و یک ثانیه به آنچه می خواهید بگویید فکر کنید، شما دستور زبان را میشناسید ولی شاید در هنگام صحبت کردن از آن استفاده نکنید.

۶۸- آشنا شدن به افراد انگلیسی زبان در شهر خود می تواند برای شما مفید باشد، آن ها را می توانید به در کافه هایی که افراد خارجی می روند یا در باشگاه ها پیدا کنید، نوشیدنی مهمانشان کنید و با آن ها دوست شوید.

۶۹- سعی کنید این شما باشید که مکالمه را شروع می کند. دنبال کلمات وعباراتی باشید که مخاطب را وادار به حرف زدن میکند. مانند:

(‘really?’ / ‘go on…’/ ‘what happened then?’)

منتظر این نباشید که کسی با شما صحبت کند، خود شروع کننده یک مکالمه باشید.

۷۰- بحث و گفت وگو. موضوعاتی را در یک گروه عنوان کنید، و مورد بررسی قرار دهید هر فرد باید یک دیدگاه منحصر بفرد داشته باشد (حتی اگر با آن نقطه نظر موافق نباشد). سعی کنید یک شنونده فعال باشید، به سخنران با دقت و تمرکز گوش دهید، زیاد تکان نخورید و سعی کنید هیچ عاملی باعث پرت شدن حواس شدن از صحبت ها نشود.

۷۱- دانستن کلمات انگلیسی به این معنا نیست  که شما زبان انگلیسی را خوب بلدید، باید به یادگیری دستور زبان (گرامر) و درک ساختار ها بپردازید. برای آموزش گرامر زبان انگلیسی میتوانید از اینجا وارد کتابخانه بزرگ آکادمی پویاروشان شوید.

۷۲- افعال زمانی توسط انگلیسی زبان ها برای صحبت کردن در مورد زمان بندی کارها استفاده می شوند، شاید در زبان ماردی خود همچنین ساختار زمانی را نداشته باشید این مهم است که این ساختار ها را بشناسید. برای شناخت زمان افعال از اینجا وارد شوید.

۷۳- زبان انگلیسی دارای افعالی بی قاعده است، این افعال را  خوده شما باید بیابید و فرا بگیرید.

۷۴- همین طور ادامه دهید. اگر یک وقفه در تمرین صحبت کردن زبان انگلیسی داشته باشید خواهید دید که سطح شما کاهش پیدا می کند، و تمامی تلاش های شما از بین خواهد رفت.

۷۵- زیاد به نمرات خوب و بد امتحانات زبان امیدوار نباشید. خیلی افراد هستند که می توانند امتحانات زبان انگلیسی را به خوبی پشت سر بگذارند، اما قادر به انگلیسی صحبت کردند نیستند. اگر شما می توانید به خوبی انگلیسی صحبت کنید باید به خود افتخار کنید.

۷۶- به یاد داشته باشید اگر دست از تلاش و سخت کوشی برندارید موفق خواهید شد.

۷۷- آموزش زبان انگلیسی را با یکی از دوستانتان شروع کنید، اینطور یک همراه و کسی که با آن تمرین کنید وجود دارد. اینطوری می توانید برای ادامه یادگیری به هم انگیزه دهید.

۷۸- توجه داشته باشید لزوما کلمات انگلیسی همان گونه که نوشته می شوند همان گونه هم تلفظ نمی شوند به عنوان مثال کلمه ‘Ough’ دارای شش تلفظ متفاوت است، بهتر است دانش خود را در خوانش فونتیک بالا برید تا در هنگام استفاده از لغت نامه ها دچار مشکل نشوید.

۷۹- با صدای  [schwa’ [ə’ در زبان انگلیسی آشنا شوید یک صدای بدون استرس با تن پایین، که بسیار در زبان انگلیسی پر کاربرد است میتوانید به دو مثال زیر دقت کنید:

 ‘a’ in about 

 ‘u’ in supply

۸۰- به این نکته توجه داشته باشید که وقتی سطح شما بالا میرود پیشرفت شما کندتر می شود. بیشترین سرعت یادگیری در دوران مبتدی است، پس به این فکو ر نکنید که به طور ناگهان چیزی یاد نمی گیرید، یادگیری در این زمان به کندی انجام می شود.

۸۱- ساختار های اجتماعی را در هنگام صحبت کردن رعایت کنید. این خوب است با دوست خود به شکل عامیانه صحبت می کنید، ولی این درست نیست که از همین الگبرای یک جلسه کاری استفاده کنید. تصمیم بگیرید از کلمات درست در ساختار های اجتماعی درست استفاده کنید.

۸۲- کتابی انگلیسی با نحوه صحبت کردن انگلیسی زبان ها متفاوت است. یکی از راه های یادگیری، دیدن فیلم های انگلیسی زبان و دقت به مکالمات عامیانه آن هاست.

۸۳- با یادگیری اصطلاحات انگلیسی لذت بیشتری از صحبت کردن خود و همچنین رنگ تازه ای با انگلیسی حرف زدن خود ببرید.

۸۴- ما معمولا در هنگام صحبت کردن دو کلمه را به هم پیوند می زنیم و به ظاهر یک کلمه به نظر میاید به عبارت ساده تر ما کلماتی که با حروف بی صدا تمام می شوند را با کلماتی با حروف صدا دار میچسبانیم همچنین کلماتی که با حروف بی صدا شروع می شود با کلماتی با حروفی که با صدا شروع می شوند مرتبط می کنیم، توجه به این نکته باعث تقویت گوش و تلفظ شما می شود.

۸۵- از اینترنت استفاده کنید، اینجا پر از منابع خوب و کارآمد برای آموزش زبان انگلیسی است.

۸۶- خود را بررسی و نقاط قوت و نقاط ضعف خود را بشناسید، بعد از شناسی نقاط ضعف به برطرف کردن آن ها بپردازید البته، نقاط قوت خود را فراموش نکنید، به طور خلاصه ببینید چه کرده اید!

۸۷- اشتباهات خود را تصحیح کنید. به احتمال زیاد همان زیاد همان مشکلات دستور زبانی ( گرامر ) را بارها و بارها تکرار می کنید. آزمون های زبان انگلیسی برای پیدا کردند این اشکالات و مورد مطالعه قرار دادند این مشکلات بسیار مفید است. یک یا دو مورد از این مشکلات را انتخاب کنید و به کتاب دستور زبانی ( گرامر ) مورد علاقه خود رفته و سعی در رفع آن داشته باشید.

۸۸- از تعیین کننده های مناسب استفاده کنید (determiners). استفاده از ‘a\an‘ قانون زیادی دارند. به طور مثال برای کلمه ‘ university’  باید از ‘ a ‘ ساتفاده کرد چرا که فرکانس صدای آن زیاد بالا نیست و در کلمه ‘ hour ‘ باید از ‘ an ‘ استفاده کنید چون ‘ h ‘ شبیه به حروف صدا دار عمل می کند.

۸۹- برای روان تر صحبت کردن برای خود تصویر سازی کنید، مثلا قصد رفتن به یک رستوران را دارید در ذهن خود به این فکر کنید که گارسون چه سوالاتی از شما خواهد پرسید و یا شما چه چیز خاصی میخواهید به او بگویید.

۹۰- ارتباط زیادی بین زبان بدن و و حالت صورت وجود دارد. که ممکن است بین ملیت ها و فرهنگ های مختلف متفاوت باشد. به طور مثال دو انگشت به سمت بالا ( ) به معنی پیروزی است، حال اگر کف دست خود را به سمت خود بگیرید شما به یک فرد انگلیسی توهین کرده اید.

۹۱- یک کار ساده ای که باید برای یادگیری انجام دهید خواب است ! بعد از یک خواب خوب بهتر یاد می گیرید، و می توانید بهتر تمرکز گنید.

۹۲- تجربه خوبی است اگه یک دوره آموزش زبان و یا یک سفر به یک کشور انگلیسی زبان بگذرانید.

۹۳- اگر شما در یک کشور خارجی به تحصیل مشغول هستید؛ سعی کنید با افراد خارجی دیگر کشورها ارتباط برقرار کنید این یک ایده خوب برای بالا بردن تجربه و آشنایی با دیگر فرهنگ ها است.

۹۴- آیا شما یه پیدا کردن شغل و یا یک دوره کارآموزی در یک کشور انگلیسی زبان، یا یک شرکت انگلیسی فکر کرده ای؟

۹۵- خود را یه یک معلم واجد شرایط تبدیل کنید. چه کسی دوست دارد چیز های اشتباهی یاد بگیرد.

۹۶- بدیهی است هیچ کس نمی تواند تمام زبان انگلیسی را بیاموزد ، این موضوع به امتحان کردن نیازی ندارد حال یک میانبر مفید برای بهتر یادگیری زبان وجود دارد . در زبان انگلیسی کلمات با تلفظ مشابه اما با معنی و املای متفاوت بسیاری وجود دارد با دانستن معانی این کلمات میتوانید واژگان خود را افزایش دهید به دو جمله مثال  زیر از نظر تلفظ دقت کنید:

 ‘come here’

 ‘I can hear the birds’.

۹۷- زمانی که زبان انگلیسی را در یک سطح پایه ای آموخته باشید ، می توانید با شیوه های مختلف یک جمله را بیان کنید تا انگلیسی هم برای شما هم برای شنونده جذابیت بیشتری داشته باشد ، این کار سختی برای شما نخواهد بود چرا که به گایه زبان انگلیسی آگاه هستید. به عنوان مثل ببینید کلمه  “خدانگهدار”  را به چند حالت دیگر میتوانید به انگلیسی بگویید.

۹۸- وقتی در دوره ای از آموزش زبان انگلیسی هستید خود را در اسرع وقت به کلاس خود برسانید تکالیف خود را به موقع انجام دهید و در زمان تعیین شده آن را تحویل دهید ، قبل از کلاس درس اخر و یادداشت های خود را مرور کنید این کار باعث میشود حافظه تان تازه شود و آماده درس های جدید شوید.

۹۹- در کلاس درس تمرکز خود را به درس بدهید و سعی کنید حواس خود را پرت چیزی نکنید چند دقیقه قبل از شروع کلاس وارد کلاس شودی از نشستن کنار کسانی که با شما انگلیسی صحبت نمیکنند پرهیز کنید ، سازماندهی شوید ، دفتر یادداشت و قلم خود را فراموش نکنید.

۱۰۰- یک جای آرام برای مطالعه پیدا کنید شما به ۱۰۰% تمرکز خود احتیاج دارید.

۱۰۱- و در آخر آکادمی پویاروشان شمارا تا موفقیت همراهی می کند.

در انتها باید متذکر شوم شروع کردن هر نوع کاری جز مهم ترین بخش آن به حساب می آید. این موضوع فقط در مورد آموزش زبان انگلیسی نیست بلکه هر نوع اموزش یا بیزنسی قدم اول و مهمترین قدم شروع کردن  آن است. و همیشه اشتیاق خود را به یادگیری افزایش دهید تا در مسیر رشد متوقف نشوید.

اگر مایل باشید در مورد آموزش زبان انگلیسی بیشتر بخوانید، در اینجا کلیک کنید. و همچنین در مورد نقش مطالب آموزشی می توانید مطالعه کنید.

5/5 (4 نظر)

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *