تاثیر موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی

تاثیر موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی

 

آهنگ ها همواره در برگیرنده کلمات و اصطلاحات روزمره است، چرا که مخاطب آنها اغلب افراد بومی هستند که این امر منجر به استفاده و بکارگیری کلمات و اصطلحات روزمره شده است.

شما با گوش دادن به موسیقی انگلیسی میتوانید تمرکز و درک خود را در خصوص تلفظ کلمات و ضرب آهنگ  بالاتر ببرید.

همچنین در موسیقی به دلیل تکرار کلمات در آن شما راحتتر کلمات را در ذهن خود حفظ می کنید.

شعر و موسیقی در ذهن شما نقش می بندد و مرتبا می توانید در ذهن خود آن را مرور کنید. این امر در یادگیری کلمات و همچنین آموزش زبان انگلیسی بسیار مفید است.

همچنین موسیقی و یادگیری موسیقی می تواند بر احساساتی نظیر آرامش، غم و شادی تاثیر مستقیم بگذارد که این آثار می تواند به افزایش بازده یادگیری تاثیر مستقیم داشته باشد.

به همین دلیل است که در بسیاری از مدرسه های کشورهای پیشرفته در جهان آموزش موسیقی در برنامه درسی دانش آموزان گنجانده شده است.

با استفاده از همین تاثیر مستقیم بر احساسات انسانی و ایجاد آرامش میتوانید استفاده کنید و به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

یکی از خصوصیات آموزش زبان انگلیسی از طریق موسیقی این است که شما در هرمکانی که قرار داشته باشید می توانید موسیقی گوش دهید، و تکرار کردن با آن می تواند کمکم شایانی در آموزش زبان انگلیسی بکند.

با گوش دادن به موسیقی و همخوانی کردن با خواننده میتوان در صحبت کردن لحن ایجاد کرد و یا با تلفظ کلمات و همچنین لهجه آشنا می شوید و راحتر میتوانید موسیقی بدون استفاده از زیرنویس، متن آهنگ را بفهمید.

سعی کنید آهنگ ها را در حافظه خود نگه دارید و بدون موسیقی آن را برای خود بخوانید تا تا کلمات و تلفظات در حافظه شما تثبیت شود.

در این جا یکسری از آهنگ های برتر در سبک های مختلف موسیقی دهه ۸۰ میلادی امریکایی و انگلیسی آماده شده است.

 

 

Pink Floyd – Another Brick in the Wall    ۱۹۸۲

The Stranglers – Golden Brown      ۱۹۸۱

Elton John – I’m Still Standing       ۱۹۸۵

Madonna  –  La Isla Bonita             ۱۹۸۶

Eurythmics – Sweet Dreams          ۱۹۸۳

Queen – The Show Must Go           ۱۹۹۱

 
 
 
5/5 (1 نظر)

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *