طبقه بندی کلی اسم ها 

اسم، مکانیزم زبانی ای است که برای انتقال اطلاعات درباره ی یک المان خاص یا به قولی ساده تر برای تعریف یک چیز در دنیای پیرامون ما به کار می رود. اسم ها رایج ترین دسته ی کلمات در زبان انگلیسی هستند. در این پست با طبقه بندی کلی اسم ها در زبان انگلیسی آشنا می شوید.

اسم های عام (Common nouns)

اسم های عام به اسم هایی گفته می شود که به ایده ای عام از یک مکان، شخص یا چیز اشاره دارد. مثال هایی از این نوع اسم، girl, city, animal, friend, house, food, etc می باشند.

اسم های خاص (Proper nouns)

اسم های خاص برای اشاره کردن به شخص، مکان یا شیء خاصی به کار می رود. در انگلیسی، اسم های خاص با حروف بزرگ شروع می شوند. حرف تعریفی قبل از اسامی خاص استفاده نمی شود مانند: London, Mary. با این حال، استثنائاتی در این باره وجود دارد مانند:

آیا این همان ماری است که با هم به کنفرانس رفتیم؟  ?Is that the Mary we met at the confrence

 

طبقه بندی اسم های عام

اسم های عام به چند دسته ی: اسم های قابل شمارش و غیر قابل شمارش، اسم های ترکیبی، اسم جمع، اسم واقعی، اسم انتزاعی تقسیم می شوند.

اسم های قابل شمارش: اسم هایی هستند که می توان آن ها را شمرد. آن ها حالت مفرد و حالت جمع دارند و می توانند با اعداد استفاده شوند. مثال هایی از این اسم ها: car, house, bike, eye, butterfly هستند. 

اسم های غیر قابل شمارش: اسم هایی هستند که نمی توان آن ها را شمرد. مثال هایی از این اسم ها: 

موادی مانند: جامدات (چوب، کاغذ و …)، مایعات‌ (شیر، روغن و …)، گازها (اکسیژن، هوا و …)، ایده های انتزاعی (شادی، زمان و …) 

 

اسم های ترکیبی: وقتی دو یا سه کلمه به هم می پیوندند تا اسمی را به وجود آورند، به آن اسم ترکیبی گفته می شود. اسم های ترکیبی می توانند به صورت یک کلمه ی مستقل (haircut)، کلمه هایی که با خط ربط به هم می پیوندند (son-in-law) یا جدا از هم دیده شوند (bus stop). مثال هایی از این کلمه: toothbrush, rainfall, credit card, etc می باشند.

 

اسم جمع: اسم جمع به کلمه ای گفته می شود که به جمعیتی اشاره دارد اما در دستور زبان مفرد است. مانند: team, crew, herd

 

اسم واقعی: این ها اسم هایی هستند که به طور فیزیکی وجود دارند و توسط یکی از حواس پنجگانه حس می شوند. (دیده می شوند، شنیده می شوند، بوییده می شوند، لمس شده و یا توسط حس چشایی چشیده می شوند.) مانند: dog, tree, apple, water, sock, ball. 

 

اسم انتزاعی: این ها اسم هایی هستند که وجود خارجی ندارند و واقعی نیستند، به ایده ها، احساسات و مفهوم ها اشاره دارند که شما توسط حواس پنجگانه نمی توانید درک کنید. خیلی از اسم های انتزاعی غیر قابل شمارش هستند. مانند: freedom, speed, time, love, bravery. 

 

 

  اگر علاقه مند به مطالعه بیشتر در مورد دیگر حالت های اسم هستید، اینجا کلیک کنید

5/5 (1 نظر)

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *